Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY

Sídlo: Liptovská 2114/19, 03401 Ružomberok

IČO: 55016529

DIČ:2121865856

zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 80942/L

 

(ďalej len "Predávajúci")

 

Pre predaj cez internetový obchod umiestnený na internetovej adrese www.pureprime.sk

 

 

Kontaktné informácie Predávajúceho:

 

Kontaktná adresa: Blbyobchod s.r.o. Liptovská 2114/19, 034 01 Ružomberok

Kontaktný e-mail: info@pureprime.sk

Kontaktný telefón: +421 948 006 365

 

 

  1. Úvodné ustanovenia

1.1. Tieto obchodné podmienky (v zmysle § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka, v aktuálnom znení, ďalej len „občiansky zákonník“) platia pre nákup v internetovom obchode „PurePrime“ prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na internetovej adrese www.pureprime.sk (ďalej len „webové rozhranie“), ktoré prevádzkuje Predávajúci.

1.2. Obchodné podmienky určujú a upresňujú základné práva a povinnosti Predávajúceho, Kupujúceho a Používateľa. Kupujúci zaslaním objednávky a ďalej aj potvrdením vo webovom rozhraní súčasne potvrdzuje, že akceptuje tieto obchodné podmienky a že sa s nimi oboznámil.

1.3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy (za „kúpnou zmluvou“ sa tu považuje akákoľvek zmluva uzavretá podľa týchto obchodných podmienok). Kúpnu zmluvu a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku, pokiaľ sa Kupujúci a Predávajúci výslovne nedohodnú na inom jazyku.

1.4. Znenie obchodných podmienok môže Predávajúci meniť alebo dopĺňať. Práva a povinnosti strán sa riadia vždy tým znením obchodných podmienok, pod ktorým vznikli.

1.5. Všetky zmluvné vzťahy sa riadia obchodnými podmienkami a vzťahmi neupravenými týmto občianskym zákonníkom, a ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, zákonom č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.

1.6. V prípadoch, keď osoba, ktorá má v úmysle nakupovať tovar od Predávajúceho, koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania, alebo je právnickou osobou, neuplatní sa na ňu ochrana spotrebiteľa podľa týchto obchodných podmienok, najmä sa neuplatnia príslušné ustanovenia článku 5 – Odstúpenie od kúpnej zmluvy.

 

  1. Vymezenie pojmov

2.1. Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá má v úmysle kúpiť tovar prostredníctvom webového rozhrania. S ohľadom na platné právne predpisy sa rozlišuje medzi Kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, a Kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom.

2.2. Spotrebiteľom je každá osoba, ktorá mimo svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo samostatného vykonávania svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak jedná.

2.3. Tovarom predávaným prostredníctvom webového rozhrania sú parfémy, dekoratívna kozmetika, výrobky určené na starostlivosť o telo a pleť a ďalšie kozmetické výrobky bližšie špecifikované na webovom rozhraní.

  1. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

3.1. Webové rozhranie obsahuje zoznam tovaru a informácie o ňom, vrátane uvedenia cien jednotlivých produktov. Ceny tovaru sú uvedené vrátane všetkých daní, poplatkov a ďalších nákladov. Ceny tovaru a ceny za balenie, dopravu a doručenie platia do doby, kedy sú zobrazované v webovom rozhraní. Ponuka označená ako "akcia" platí do vypredania zásob alebo do doby skončenia takejto ponuky uvedenej v webovom rozhraní alebo do odvolania ponuky alebo do ďalšej aktualizácie ponuky. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim Kupujúcemu nemožno vzájomne kombinovať, pokiaľ predávajúci výslovne neurčí inak.

3.2. Možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok s Kupujúcim sa zachováva.

3.3. Prezentácia tovaru umiestnená v webovom rozhraní má informatívny charakter a nejedná sa o ponuku zo strany predávajúceho (resp. jeho návrh na uzavretie zmluvy; § 1732 odsek 2 občianskeho zákonníka sa nepoužije).

3.4. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru:

  • priamo prostredníctvom webového rozhrania (vyplnením formulára alebo inak),
  • prostredníctvom e-mailovej komunikácie s predávajúcim zaslaním objednávky na Kontaktný e-mail predávajúceho,
  • prostredníctvom telefonického alebo SMS objednania na Kontaktnom telefóne predávajúceho.

 

3.5. Objednávka musí vždy obsahovať presný názov objednaného tovaru (alebo jeho číselné označenie), počet kusov tovaru, zvolený spôsob platby a dopravy a kontaktné údaje Kupujúceho (meno a priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo, e-mailovú adresu).

3.6. Pred záväzným odoslaním objednávky Kupujúcemu bude predstavený prehľad objednávky, najmä druh a množstvo tovaru, dodacia adresa a konečná cena, vrátane nákladov na dodanie (v závislosti od zvolenej metódy doručenia) a prípadných poplatkov spojených s vybraným spôsobom platby. V rámci tohto prehľadu má Kupujúci poslednú možnosť zmeniť zadané údaje. Záväznú objednávku Kupujúci podá stlačením tlačidla "Objednať". Údaje uvedené v záväznej objednávke sú považované za správne zo strany Predávajúceho.

3.7. Ak má Predávajúci pochybnosti o pravosti a vážnosti objednávky, môže kontaktovať Kupujúceho na účel jej overenia. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť neoverenú objednávku. Na takúto objednávku sa potom pozerá ako na to, že nebola podaná.

3.8. Predávajúci okamžite po prijatí objednávky potvrdí túto skutočnosť Kupujúcemu prostredníctvom elektronickej pošty na elektronickú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke alebo v jeho používateľskom účte (v prípade nesúladu má prednosť adresa uvedená v objednávke; ďalej len „elektronická adresa Kupujúceho“). Platí, že ak potvrdenie neobsahuje iné ustanovenia, samo o sebe nepredstavuje akceptáciu objednávky v zmysle týchto obchodných podmienok a teda neuzatvára kúpnu zmluvu.

 
 
3.9. Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká (t.j. kúpna zmluva je uzatvorená) doručením prijatia objednávky (akceptáciou, ďalej len „prijatie objednávky“), ktoré je Predávajúcim zaslané Kupujúcemu prostredníctvom elektronickej pošty na elektronickú adresu Kupujúceho, a ak k tomu nedôjde, tak úhradou celej kúpnej ceny alebo prevzatím objednaného tovaru Kupujúcim, podľa toho, čo nastane skôr. Prijatie objednávky (akceptácia) môže byť súčasťou potvrdenia o prijatí objednávky (ak je to v potvrdení výslovne uvedené), alebo môže nasledovať samostatne.
 
3.10. Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (predovšetkým náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Kupujúci sám.
 
3.11. Kupnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje dodat Kupujúcemu tovar uvedený v objednávke, a Kupujúci sa zaväzuje tento tovar od Predávajúceho alebo jeho zvoleného dopravcu prevziať a zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu tovaru uvedenú v objednávke. Kúpnou cenou sa rozumie aj náklady spojené s dodaním tovaru a prípadné poplatky súvisiace so zvoleným spôsobom platby, ktorých výška je uvedená v webovom rozhraní a bude uvedená v objednávke a jej prijatí.
 
3.12. Ak došlo k zjavnému technickému chybovému stavu zo strany Predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v webovom rozhraní alebo počas objednávania, Predávajúci nie je povinný dodať Kupujúcemu tovar za túto zjavne chybnú cenu, ani v prípade, že Kupujúcemu bolo zaslané potvrdenie objednávky podľa týchto obchodných podmienok
 
3.13. Predávajúci upozorní Kupujúceho, ak cena uvedená pri produkte v webovom rozhraní alebo počas procesu objednávania nie je aktuálna. Ak Kupujúci nesúhlasí so zvýšením ceny, Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
 
3.14. Kupujúci môže zrušiť ešte nepotvrdené objednávky od Predávajúceho telefonicky alebo e-mailovou správou na kontaktnom telefónnom čísle alebo e-mailovej adrese Predávajúceho. Všetky objednávky prijaté od Predávajúceho sú záväzné. Neskôr je možné objednávku zrušiť len po dohode s Predávajúcim. Ak je takto zrušená objednávka tovaru, ku ktorému nie je možné odstúpiť od zmluvy, má Predávajúci nárok na náhradu nákladov, ktoré už v súvislosti s kúpnou zmluvou vynaložil.
 
4. Platobé a dodacie podmienky
 
4.1. V primeraných prípadoch (najmä pri objednávkach s celkovou cenou nad 200 EUR) môže predávajúci požadovať zálohu na kúpnu cenu. Predávajúci má právo požadovať úhradu celej ceny tovaru pred jeho odoslaním alebo odovzdaním kupujúcemu (§ 2119 odsek 1 občianskeho zákonníka sa nepoužije).
 
4.2. Kupujúci má možnosť uhradiť kúpnu cenu za tovar predávajúcemu mimo ďalších spôsobov uvedených v webovom rozhraní obchodu, a to niektorým z nasledujúcich spôsobov:
  1. v hotovosti pri osobnom odbere na Kontaktnej adrese Predávajúceho,
  2. na dobierku pri prevzatí tovaru,
  3. bankovým prevodom na účet Predávajúceho SK93 1100 0000 0029 4514 0087 u Tatra Banka a.s.

Prípadné ďalšie platby Kupujúceho v súvislosti s vyššie uvedenými spôsobmi úhrady ceny tovaru sú uvedené v webovom rozhraní obchodu v sekcii Doprava.

4.3. Spôsob platby uvedie Kupujúci v objednávke (kde budú uvedené aj prípadné ďalšie platby v súvislosti so zvoleným spôsobom platby).
 
4.4. Platba za tovar je možná v EUR.
 
4.5. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do piatich pracovných dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy. Záväzok Kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je pri bezhotovostnej platbe splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet Predávajúceho.
 
4.6. Tovar, ktorý je skladom, Predávajúci v prípade platby na dobierku alebo pri osobnom prevzatí tovaru zvyčajne expeduje do 5 pracovných dní od prijatia objednávky. Pri platbe prevodom na účet Predávajúceho sa tovar skladom zvyčajne expeduje do 5 pracovných dní od pripísania príslušnej čiastky na svoj účet. Čiastočné dodanie objednaného tovaru je povolené, pokiaľ nebolo dohodnuté inak.
 
4.7. Tovar, ktorý nie je skladom, Predávajúci expeduje, čo najskôr, ako je to možné. Kupujúci je predom informovaný o presnom dátume.
 
4.8. Spôsoby dodania tovaru sú, okrem iných spôsobov uvedených v webovom rozhraní:
  1. osobný odber na Kontaktnej adrese Predávajúceho,
  2. zaslanie tovaru na miesto zvolené Kupujúcim prostredníctvom Slovenskej pošty alebo zásielkovou spoločnosťou Packeta.

Konkrétny spôsob dodania tovaru bude vybraný Kupujúcim v objednávke a potvrdený Predávajúcim pri prijatí objednávky.

 

4.9. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v webovom rozhraní obchodu v sekcii Doprava.

4.10. Ak je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné doručovať tovar opakovane alebo iným než dohodnutým spôsobom, Kupujúci je povinný uhradiť náklady spojené s takýmto doručovaním.

4.11. Dodaním tovaru podľa týchto obchodných podmienok sa rozumie okamih doručenia tovaru Kupujúcemu v súlade s kúpnou zmluvou. Bezdôvodné odmietnutie tovaru Kupujúcim sa nepovažuje za nesplnenie povinnosti dodávať tovar zo strany Predávajúceho ani za odstúpenie od zmluvy zo strany Kupujúceho.

4.12. Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a prípadné chyby neprodleno oznámiť prepravcovi a Predávajúcemu. Odmietnutie prevziať zásielku z dôvodu poškodeného obalu sa nepovažuje za bezdôvodné odmietnutie tovaru. Podpisom dodacího listu (alebo iného podobného dokumentu) Kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky požiadavky a uvedomuje si, že reklamácia tovaru z dôvodu poškodenia obalu zásielky už nie je možná.

4.13. V prípade, že Kupujúci neprevezme tovar a neodstúpi od kúpnej zmluvy v súlade s týmito obchodnými podmienkami, má Predávajúci nárok na náhradu nákladov spojených s doručením tovaru a jeho uskladnením (za uskladnenie u Predávajúceho za každý deň omeškania vo výške max. 0,50,- EUR, maximálne však do celkovej sumy 20,- EUR alebo do výšky kúpnej ceny, ak je tá nižšia než 200,- EUR), ako aj na ďalšie náklady, ktoré vzniknú Predávajúcemu z dôvodu neprevzatia tovaru Kupujúcim, a má tiež právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

4.14. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar (vrátane nákladov na dodanie), ale nie skôr, ako tovar prevzal. Zodpovednosť za náhodné zničenie, poškodenie alebo stratu tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo v okamihu, keď mal Kupujúci povinnosť prevziať tovar v súlade s kúpnou zmluvou, ale neurobil tak.

 

5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

5.1. Podľa § 1829 odsek 1 písm. a) občianskeho zákonníka má Kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže Kupujúci v tejto lehote zaslať na Kontaktnú adresu Predávajúceho alebo na Kontaktnú e-mail Predávajúceho. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné využiť vzorový formulár poskytovaný Predávajúcim.

5.2. Kupujúci si uvedomuje, že podľa ustanovenia § 1837 občianskeho zákonníka nie je možné mimo iné odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ vybral z obalu a z hygienických dôvodov nie je možné ho vrátiť.

5.3. Odstúpením od kúpnej zmluvy sa zmluva od počiatku ruší. Tovar musí byť vrátený Predávajúcemu (inak než na dobierku, ktorú Predávajúcí nepreberá) do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy na Kontaktnú adresu, do ktorejkoľvek prevádzky Predávajúceho alebo do sídla Predávajúceho. Tovar musí byť Predávajúcemu vrátený nepoškodený, nenosený a nepoškvrnený a, ak je to možné, v pôvodnom obale.

5.4. Kupujúci k vrátenému tovaru priloží kópiu dodacieho listu a faktúry, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci nákup tovaru, a ďalej písomné vyhlásenie o odstúpení od kúpnej zmluvy a zvolenom spôsobe vrátenia peňazí (prevod na účet, osobné prevzatie hotovosti alebo poštovný poukázka alebo iný spôsob). Vyhlásenie musí rovnako obsahovať kontaktnú adresu, telefón a elektronickú adresu Kupujúceho.

5.5. Kupujúci si uvedomuje, že ak je vrátený tovar poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný, Predávajúcemu vzniká voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody vzniknutej týmto spôsobom. Nárok na úhradu vzniknutej škody má Predávajúci oprávnený jednostranne odrátať z nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny a nákladov na dodanie tovaru.

5.6. Predávajúci vráti Kupujúcemu všetky prijaté finančné prostriedky vrátane nákladov na dodanie. Predávajúci vráti peniaze Kupujúcemu do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, a to (i) rovnakým spôsobom, akým ich prijal od Kupujúceho, alebo (ii) spôsobom, ktorý si Kupujúci požiadal, (iii) pričom vždy aj zasláním na uvedený bankový účet alebo účet, z ktorého boli prostriedky zaplatené na úhradu kúpnej ceny (ak Kupujúci v priebehu 10 dní od odstúpenia Predávajúcemu neposkytne žiadny), pričom Kupujúci týmto vyjadruje svoj súhlas s tým, že týmto spôsobom nevzniknú žiadne dodatočné náklady. Ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté finančné prostriedky Kupujúcemu skôr, ako mu Kupujúci vráti tovar alebo preukáže, že tovar odoslal Predávajúcemu.

5.7. Pri zasielaní je Kupujúci povinný tovar zabaliť do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu alebo zničeniu. Za tovar výrazne poškodený alebo zničený počas prepravy v dôsledku použitia nevhodného obalu nie je možné vrátiť kúpnu cenu a náklady na dodanie tovaru.

5.8. Náklady spojené s vrátením tovaru Predávajúcemu v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Kupujúcim hradí Kupujúci, a to aj v prípade, keď tovar nemôže byť vrátený poštovnou cestou z dôvodu svojej povahy. Ak Kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý Predávajúci ponúka, vráti Predávajúci Kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške, ktorá zodpovedá najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

5.9. Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch uvedených v týchto obchodných podmienkach, a ďalej v prípade, že z tovaru objektívnych dôvodov (tovar už nie je vyrábaný, dodávateľ prestal dodávať do SR, jeho cena alebo náklady na dodanie výrazne stúpli) nie je možné za pôvodných podmienok dodávať, alebo sa plnenie stalo objektívne nemožným, alebo ak Kupujúci nemá vyrovnane všetky záväzky voči Predávajúcemu splatné k dňu vystavenia objednávky.

5.10. V prípade, že Predávajúci odstúpi od zmluvy, informuje Predávajúci Kupujúceho o tejto skutočnosti ihneď. Ak Kupujúci už čiastočne alebo celkom uhradil kúpnu cenu, vráti sa mu táto suma bezhotovostne na účet, ktorý mu bol poskytnutý na tento účel Kupujúcim alebo na účet, z ktorého boli prostriedky poukázané na úhradu kúpnej ceny (ak Kupujúci do 3 dní od odstúpenia neposkytne Predávajúcemu žiadny iný), a to do 10 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy.

5.11. Ak bol spolu s tovarom poskytnutý dar, odstúpením od kúpnej zmluvy stráca darovacia zmluva svoju platnosť pre ktorúkoľvek zo strán a Kupujúci tento dar zašle spolu s vráteným tovarom.

 

6. Zodpovednosť za vady

 

6.1. Práva Kupujúceho z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 občianskeho zákonníka).

6.2. Pri uplatňovaní práv z vadného plnenia sa postupuje v súlade s Reklamačným poriadkom Predávajúceho.

 

7. Ochrana osobných údajov

 

7.1. Ochrana osobných údajov Kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je poskytovaná zákonom č. 101/2000 Z.z. o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov.

7.2. Predávajúci vyhlasuje, že je platne registrovaný v Úrade na ochranu osobných údajov.

7.3. Kupujúci súhlasí so spracovaním a zhromažďovaním nasledujúcich osobných údajov: meno a priezvisko, adresa trvalého bydliska a doručovacia a fakturačná adresa, ak sa líšia od adresy trvalého bydliska, identifikačné číslo a daňové identifikačné číslo, emailová adresa a telefónne číslo, a akékoľvek ďalšie osobné údaje uvedené v objednávke alebo pri registrácii používateľského účtu (ďalej spoločne len ako "osobné údaje"), a to až do písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním.

7.4. Spracovaním osobných údajov Kupujúceho môže Predávajúci poveriť tretiu osobu ako spracovateľa.

7.5. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom, právo na ich opravu vrátane ďalších zákonných práv týkajúcich sa týchto údajov. Kupujúci vyhlasuje, že bol poučený o tom, že na základe písomnej žiadosti Kupujúceho je možné odstrániť osobné údaje z databázy. Osobné údaje Kupujúceho sú plne zabezpečené pred zneužitím. Osobné údaje Kupujúceho Predávajúci neposkytuje žiadnej inej osobe. Výnimku tvoria externí dopravcovia a osoby, ktoré sa podieľajú na doručení tovaru Kupujúcemu, ktorým sú osobné údaje zákazníkov poskytované v minimálnom rozsahu, ktorý je nevyhnutný na doručenie tovaru.

7.6. Osobné údaje budú spracovávané na neurčito. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej forme automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej forme neautomatizovaným spôsobom.

7.7. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a bol poučený o tom, že ide o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.

7.8. V prípade, že by sa Kupujúci domnieval, že Predávajúci alebo spracovateľ vykonávajú spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromia a osobného života Kupujúceho alebo s právnymi predpismi, najmä ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže:

  • požiadať Predávajúceho alebo spracovateľa o vysvetlenie,
  • požiadať, aby Predávajúci alebo spracovateľ odstránil takýto vzniknutý stav.

7.9. Ak Kupujúci požiada o informácie o spracovaní jeho osobných údajov, Predávajúci je povinný mu tieto informácie poskytnúť. Predávajúci má právo na prijatie primeranej odmeny, ktorá neprekročí náklady potrebné na poskytnutie informácií, v súlade s uvedeným v predchádzajúcej vete.

7.10. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií týkajúcich sa tovaru, služieb alebo podniku Predávajúceho na svoju elektronickú adresu. Kupujúci taktiež súhlasí so zasielaním obchodných správ od Predávajúceho. Tieto súhlasy podľa oboch predchádzajúcich viet môže Kupujúci kedykoľvek odvolať.

7.11. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov.

7.12. Webové rozhranie môže využívať technické informácie získané prostredníctvom súborov cookies. Používanie cookies možno zakázať nastavením internetového prehliadača. Ak je používanie súborov cookies zakázané, webové rozhranie nemusí byť zobrazené v plnom rozsahu. Prostredníctvom súborov cookies nie je možné získať žiadne osobné údaje.

 

8. Záverečné ustanovenia 

 

8.1. Ak vzťah súvisiaci s používaním webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany dohodli, že tento vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov iných štátov, ktoré poskytujú spotrebiteľovi vyššiu mieru ochrany.

8.2. V prípade, že nejaké ustanovenie obchodných podmienok je neplatné, neúčinné alebo nepoužiteľné (alebo sa takým stane), použije sa namiesto neho ustanovenie, ktoré sa svojím zmyslom najviac blíži neplatnému, neúčinnému alebo nepoužiteľnému ustanoveniu. Neplatnosť, neúčinnosť alebo nepoužiteľnosť jedného ustanovenia neovplyvňuje platnosť ostatných ustanovení. Zmenu alebo doplnenie kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok) je možné vykonať len písomnou formou.

8.3. V otázkach, ktoré nie sú upravené kúpnou zmluvou (vrátane objednávky a jejho prijatia) a obchodnými podmienkami (alebo prípadne komunikáciou medzi stranami), sa právny vzťah riadi podmienkami uvedenými v webovom rozhraní. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzavretiu kúpnej zmluvy sú viditeľné v webovom rozhraní.

8.4. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť doručená druhej zmluvnej strane písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo odporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštovných služieb (podľa výberu odosielateľa). Kupujúcemu sa doručuje na e-mailovú adresu uvedenú v jeho užívateľskom účte, v objednávke alebo v rámci komunikácie medzi stranami.

8.5. Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia, a činnosť Predávajúceho nepodlieha iným povoleniam. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Kontrolu dodržiavania právnych predpisov týkajúcich sa technických požiadaviek na tovar a bezpečnosť tovaru vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia https://www.soi.sk. Slovenská obchodná inšpekcia tiež vykonáva kontrolu dodržiavania predpisov na ochranu spotrebiteľa. Práva spotrebiteľov chránia aj ich záujmové združenia a iné subjekty na ich ochranu. Mimoporiadkové riešenie spotrebiteľských sporov podľa § 14 odsek 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, tzv. oddelenie ADR, sa vykonáva na e-mailovej adrese info@soi.sk.

8.6. Prípadné sťažnosti vybavuje Predávajúci prostredníctvom Kontaktného e-mailu, ale Kupujúci sa môže obrátiť na subjekty uvedené v predchádzajúcom odseku. Predávajúci nie je viazaný žiadnymi etickými kódexmi ani dobrovoľne ich nepostupuje (v zmysle § 1826 odsek 1 písmeno e) Občianskeho zákonníka).

8.7. Obsah webovej stránky Predávajúceho, všetky na nej materiály (texty, fotografie, obrázky, logá a ďalšie) a materiály v súvisiacich tlačených médiách (propagačné letáky, inzeráty atď.), vrátane programového vybavenia webového rozhrania a týchto obchodných podmienok, sú chránené autorským právom Predávajúceho a môžu byť chránené ďalšími právami tretích strán. Obsah nesmie byť zmenený, kopírovaný, rozmnožovaný, šírený ani použitý tretími stranami na akýkoľvek účel bez písomného súhlasu Predávajúceho. Osobitne je zakázané plateným alebo neplateným spôsobom poskytovať prístup k fotografiám a textom umiestneným na webovom rozhraní. Pri nedodržiavaní tohto zákazu bude Predávajúci postupovať v súlade so zákonom č. 121/2000 Zb., autorský zákon, v znení neskorších predpisov. Názvy a označenia výrobkov, tovaru, služieb, firiem a spoločností môžu byť registrovanými obchodnými známkami príslušných vlastníkov.

8.8. Webové rozhranie môže využívať službu Google Analytics, ktorú poskytuje spoločnosť Google, Inc. (ďalej len "Google"). Služba Google Analytics využíva súbory "cookies", ktoré sú textovými súbormi ukladanými na počítače Kupujúceho a Užívateľov webového rozhrania, umožňujú analyzovať spôsob používania webového rozhrania Kupujúcimi a Užívateľmi. Informácie generované súborom cookie o používaní stránky (vrátane IP adresy) budú prenesené spoločnosti Google a uložené na serveroch v Spojených štátoch. Google bude používať tieto informácie na účely vyhodnocovania používania webového rozhrania a tvorby správ o jeho aktivite, určených pre Predávajúceho a prevádzkovateľa webového rozhrania a pre používateľov internetu vôbec. Google môže taktiež poskytnúť tieto informácie tretím stranám, ak to bude vyžadované zákonom, alebo ak takéto tretie strany budú spracovávať tieto informácie pre Google. Google nebude spárovať IP adresu Kupujúceho a Užívateľov s akýmikoľvek inými údajmi, ktoré má k dispozícii. Kupujúci a Užívatelia webového rozhrania môžu odmietnuť používanie súborov cookies vo svojom internetovom prehliadači, avšak v tomto prípade nie je vylúčené, že nebudú môcť plne využívať všetky funkcie webového rozhrania. Používaním webového rozhrania Kupujúci a Užívatelia súhlasia so spracovaním svojich údajov spoločnosťou Google spôsobom a na účel uvedený vyššie.

8.9. Predávajúci nie je zodpovedný za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích strán do webového rozhrania alebo v dôsledku jeho používania v rozpore s jeho určením. Užívateľ a Kupujúci nesmú pri využívaní webového rozhrania používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, a nesmú vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnený zásah alebo neoprávnené použitie programového vybavenia alebo iných častí tvoriacich webové rozhranie. Užívať webové rozhranie alebo jeho časti alebo softvérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom, je zakázané.

8.10. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je uchovaná a archivovaná Predávajúcim v elektronickej forme a nie je prístupná tretím osobám (ustanovenia týchto podmienok a zákona o poskytnutí kúpnej zmluvy a obchodných podmienok Kupujúcemu týmto nie sú akýmkoľvek spôsobom dotknuté). Kúpnu zmluvu vrátane obchodných podmienok poskytne Predávajúci Kupujúcemu na požiadanie v textovej forme (v elektronickej forme zaslaním e-mailom).

8.11. V prípade otázok týkajúcich sa obchodných podmienok a kúpnej zmluvy poskytne Predávajúci Kupujúcemu bezodkladne všetky potrebné informácie.

 

Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 1. Októbra 2023.

 

 

 

 

Reklamačný poriadok spoločnosti Blbyobchod s.r.o.

 

Sídlo: Liptovská 2114/19, 03401 Ružomberok

IČO: 55016529

DIČ: 2121865856

zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 80942/L

(ďalej len "Predávajúci")

 

na reklamáciu tovaru,

vrátane tovaru zakúpeného prostredníctvom online obchodu na internetovej adrese

www.pureprime.sk

Kontaktné údaje Predávajúceho:

Kontaktná adresa: Blbyobchod s.r.o. Liptovská 2114/19, 034 01 Ružomberok

Kontaktný e-mail: info@pureprime.sk Kontaktný telefón: +421 948 006 365

  1. Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky reklamácie vad tovaru a uplatnenie nárokov zo záruky za kvalitu, v súlade s ustanoveniami zákona č. 89/2012 Sb., občiansky zákonník, v aktuálnom znení, a ak je Kupujúcim spotrebiteľ, zákona č. 634/1995 Sb., zákon o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.

  2. Práva z vadného plnenia, vrátane záručnej zodpovednosti, uplatňuje Kupujúci u Predávajúceho na Kontaktnej adrese Predávajúceho (iné spôsoby uplatnenia vad podľa Reklamačného poriadku nijako neobmedzujú). Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy Predávajúci obdržal od Kupujúceho reklamovaný tovar.

  3. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá žiadne vady. Predávajúci zvlášť zodpovedá Kupujúcemu za to, že v čase, keď Kupujúci tovar prevzal:

    • má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak dohoda chýba, má také vlastnosti, ktoré popísal Predávajúci alebo výrobca, alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy, ktorú týmto spôsobom vykonávajú,
    • tovar je v odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,
    • tovar spĺňa požiadavky zákonov.
  4. U celkom nového tovaru predávaného Predávajúcim Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, zodpovedá Predávajúci Kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady a že vady u spotrebiteľského tovaru sa neobjavia v priebehu dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia tovaru Kupujúcim. Ak na obale tovaru alebo priamo na tovare je uvedená dlhšia doba ako podľa predchádzajúcej vety, použije sa táto dlhšia doba. Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, považuje sa tovar za vadný už pri prevzatí.

  5. Ak Kupujúci nie je spotrebiteľom, platí doba podľa predchádzajúceho článku šesť mesiacov od prevzatia tovaru Kupujúcim.

  6. U kozmetických výrobkov je dátum minimálnej trvanlivosti uvedený slovami "Spotrebujte najlepšie do...". Dátum minimálnej trvanlivosti nemusí byť uvedený na obale výrobku, ktorého minimálna trvanlivosť presahuje tridsať mesiacov. U týchto výrobkov sa používa symbol otvorenej nádoby s krémom, v ktorej je uvedený údaj o dobe, počas ktorej je možné prípravok po otvorení používať; napríklad, ak je v symbole otvorenej nádoby uvedených 12M, znamená to, že krém je nutné spotrebovať do dvanástich mesiacov od otvorenia.

  7. V prípade, že sa v priebehu záručnej doby alebo v priebehu doby uvedenej v článkoch 4 a 5 tohto Reklamačného poriadku objaví vada tovaru, ktorú nemožno odstrániť a táto vada bráni tomu, aby tovar mohol byť riadne používaný ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na jeho bezplatnú opravu. U odstrániteľnej vady na dosiaľ nepoužitom tovare má Kupujúci právo namiesto odstránenia vady požadovať výmenu vadného tovaru za bezvadný. U odstrániteľnej vady má Kupujúci ďalej právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.

  8. V prípade vady, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby tovar mohol byť riadne používaný ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru, na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

  9. Práva z vadného plnenia Kupujúcemu nevyplývajú, ak Kupujúci o vadách vedel pred prevzatím veci alebo ak vadu spôsobil sám. Kupujúci nemá právo od kúpnej zmluvy odstúpiť ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v stave, v akom ju dostal, s výnimkou prípadov stanovených zákonom.

  10. Ak Kupujúci neodstúpi od kúpnej zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie novej veci bez chýb, na výmenu jej časti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, ak Predávajúci nemôže dodať novú vec bez chýb, vymeniť jej časť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, ak Predávajúci neposkytne nápravu v primeranej dobe alebo ak by vykonanie nápravy Kupujúcemu spôsobovalo značné ťažkosti.

  11. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u Predávajúceho (alebo osoby určenej na opravu) bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku. Doručené reklamácie sú vybavované bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od dňa uplatnenia reklamácie, ak sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak. O uplatnení a vybavení reklamácie vystaví Predávajúci písomné potvrdenie.

  12. Dňom uplatnenia reklamácie sa rozumie deň, keď bolo tovar doručené na Kontaktovú adresu Predávajúceho, do akéhokoľvek prevádzkového miesta Predávajúceho alebo na sídlo alebo miesto podnikania Predávajúceho.

  13. V prípade sporného reklamácie rozhodne Predávajúci o jej prijatí do troch pracovných dní od dňa uplatnenia reklamácie.

  14. Záruka a nároky z odpovednosti za vady sa nevzťahujú na tovar, u ktorého bola reklamácia uplatnená po uplynutí stanovenej záručnej doby, a ďalej na opotrebenie tovaru spôsobené jeho používaním. Záruka a nároky z odpovednosti za vady sa nevzťahujú na vady spôsobené nesprávnym používaním, nedodržiavaním návodu, nevhodnou údržbou alebo nesprávnym skladovaním. U vecí predávaných za nižšiu cenu Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena; namiesto práva na výmenu má Kupujúci v tomto prípade právo na primeranú zľavu.

  15. Reklamáciu možno uplatniť nasledovným spôsobom:

  • Informovanie Predávajúceho telefonicky, e-mailom alebo písomne.
  • Ak webové rozhranie umožňuje, môže Kupujúci na oznámenie reklamácie použiť reklamačný protokol, ktorý mu bude zaslaný na e-mailovú adresu alebo je k dispozícii na webovom rozhraní.
  • Doručenie reklamovaného tovaru (okrem prevzatia na dobierku, ktorú Predávajúci neprijíma) na Kontaktovú adresu Predávajúceho (alebo osoby určenej na opravu), do akéhokoľvek prevádzkového miesta Predávajúceho alebo na sídlo alebo miesto podnikania Predávajúceho. Pri odosielaní je Kupujúci povinný tovar zabaliť do vhodného obalu, aby nedošlo k jeho poškodeniu alebo zničeniu.
  1. Predávajúci nezodpovedá za újmu na zdraví osôb, prípadne újmu na majetku a tovaru, ktoré budú spôsobené neodborným zaobchádzaním alebo zneužitím tovaru, prípadne nedbanlivosťou.

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 1. Októbra 2023.

Späť do obchodu

Affiliate program